Kameraglede



KAMERAGLEDE !

Jeg har opprettet en fotoblogg for å samle noen av bildene som jeg tar på turene vår. Det vil for det meste være naturbilder men kanskje jeg avanserer etter hvert ;)
Ta en titt og kom gjerne med kommentarer.
http://kameraglede.blogspot.no/


søndag 8. januar 2012

Godt nytt år !

Lenge siden igjen !  Har litt skrivesperre og vet ikke helt hva jeg skal skrive om for tiden. Det skjer ikke så mye her, vinteren lar seg vente på. De siste månedene har det vært regn, regn og regn + en del vind, les kuling og storm Trist fjes Kameraet har derfor ligget mest hjemme, kjøpte forresten nytt kamera i november Smilefjes Canon EOS 600D. Det gamle kameraet var et Olympus 520E så det er mye nytt og sette seg inn i. Uheldigvis har været for det meste vært dårlig etter innkjøpet så jeg har ikke fått prøvd det helt ut enda. Men jeg er veldig fornøyd med det så langt. Tenkte jeg skulle spandere på meg ett godt allround objekt etter hvert, har veldig lyst på ett macro objekt også, noen gode forslag ?   Har noen forslag til ett godt album for å holde orden på bildene, nå ligger de i mapper på dato/år og det begynner å bli vanskelig å finne igjen ting.

Ellers så er vi helt ute av trening både lydighet og Rally. Rallytreningene sluttet av og det er ikke lenger noe aktivitet der, lydigheten sluttet også her men vi kan dra inn til Stavanger men det blir tiltak og starte opp på ny plass igjen. Hundene virker nå fornøyde, vi leker litt og trener litt lydighet på turene våre. Leia blir ni år i mars og det begynner faktisk og merkes.Hun er fremdeles like sprek kroppslig, hopp og sprettSmilefjesmen hun kan bli litt stiv etter for mye sprell, tegn til dårligere syn spesielt i mørke og så har vi mistanke om at også hørselen er litt svekket. Var hos veterinæren for årets sjekk i november og da sa hun at jo hun hadde nok begynnelsen på grå stær. Vi hadde jo Dino i 16 år og alderstegn startet i 11-12 årsalderen på ham derfor var det litt tidlig syntes vi. Men veterinæren sa at 8-9 års alderen var mer normalt for de første tegn til alderdom på hund. Vi må nok innse at alderdommen kommer for henne også men hun er som sagt veldig sprek ellers. Men jeg må jo innrømme at jeg begynner å tenke på hva vil skje med Maila når Leia faller vekk, de er så avhengige av hverandre, det er en bakdel ved å ha to hunder. Uff nei det ble litt negativt dette, jeg er sikker på hun blir gammel og “grå” dame på minst 12 år.

Noen dager etter den første stormen  i November var vi tur fra Solastranden mot Ølberg , det var fremdeles kraftig vind og uroligt hav og jeg elsker bølgebilder.

092081

Leia i kraftig motvind, hun hadde forresten tryna i ett sørpehull  Smilefjes som blunker

136

Litt roligere sjø innover mot Solastranden.

264

Maila er blitt veldig flink til å vise frem sitt mest uskyldige blikk dersom det er noe hun vil ha, “tiggetryne”IMG_0354

Det er så herlig å se hvor mye glede de har av hverandreIMG_0370IMG_0376IMG_0386    Og Sofus er selvfølgelig med i flokkenIMG_0391

Sofus er ikke noe skvetten av seg, putt han oppi i en pose/nett, han synes bare  det er gøyIMG_0396IMG_0403  Klatre i trær er fremdeles ynglingshobbyen utendørsIMG_0527IMG_0529IMG_0531

Første juledag dukket jammen sola opp og da vi alikevel ikke hadde noe avtalt denne dagen pakket vi sekken og drog på tur, hvor  ?  Smilefjes som blunker på en strand selvfølgelig, Bore stranda denne gangen.            Kaffepause  SmilefjesIMG_0508  Så nydelig værIMG_0502IMG_0506

All nedbøren lager store innsjøer på markene bak sandhaugeneIMG_0520IMG_0612  Møte med to SnauzereIMG_0602

IMG_0616IMG_0618

Det er meldt fint vær til i morgen, vi får håpe det stemmer  Smilefjes

Ha det godt alle sammen  !

7 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg og dine også Anne-Liss, koselig å lese litt om dere igjen!

    Jeg ble helt vemodig jeg, når du skrev at Leia begynner å bli gammel og hva som skjer "etterpå". Det har jeg tenkt mye på faktisk, man kan ikke forklare en hund at bestevennen er borte, og det må være så vondt å se en hunds sorg. Min Kaisa begynte ganske tidlig å bli stiv og støl og se litt dårligere, men vi hadde stor glede av henne i mange år etter det:o).

    Sofus ser ikke ut til å ha noen bevegelser lager for å si det mildt;o) Morsomt at han liker å sitte i nett og poser.

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg og de fine boffene dine :)

    SvarSlett
  3. Godt nyttår, Anne-Liss!!! Koselig du har tid til å blogge litt.

    Du kommer til å ha Leia i mange år til. Hun er bare godt voksen nå. :)))

    Mye vær og sjø hos dere og så flott du har fanget det på bilder. Det er vanskelig, jeg har prøvd det flere ganger uten hell.

    Sofus er så vakker at det er rart å se den i et tre. Den minner meg om det som bruker å være innekatt. :)))

    SvarSlett
  4. Leia får mange gode år til sammen med Maila og dere, hun virker jo super sprek!
    Så koselige bilder av Maila og Leia, de tar vare på hverandre, og Sofus da ...helt nydelig:o)

    Gratulere med nytt kamera, flotte bilder fra havet, likte veldig godt det med stein nauste:o)

    Regner med at vi snart kan treffes. Du hører fra meg en av dagene:o)

    SvarSlett
  5. GODT NYTT ÅR!
    Bilde av Leia i motvinden er jo bare herlig :-)

    Mange flotte bilder. Det ser ikke mye vinteraktig ut hos der nei. Og så minner strandbildene meg om Danmark

    SvarSlett
  6. Jæren er jo ganske lik på Danmark, flatt med mange lange strender. I fjor og forfjor hadde vi kalde flotte vintrer med snø ;) men i år er det bare høst :(
    Leia er så sprek ellers så hun har nok mange år enda, men tenker litt på det.
    Nina : bølgebilder blir det samme som hunder i fart ;) rask lukkertid.
    Berit vi må treffes en dag ja lenge siden :D

    SvarSlett
  7. Godt nytt år til dere!

    Mange fine, gode, flotte og morsomme bilder du har lagt ut her.

    Ja våre dyr blir også eldre, men bare de kan holde seg friske, så vi får beholde de lenge......til alderdommen sier stopp.
    Kos dere med turer!

    SvarSlett