Kameraglede



KAMERAGLEDE !

Jeg har opprettet en fotoblogg for å samle noen av bildene som jeg tar på turene vår. Det vil for det meste være naturbilder men kanskje jeg avanserer etter hvert ;)
Ta en titt og kom gjerne med kommentarer.
http://kameraglede.blogspot.no/


onsdag 28. november 2012

Spinngalen

Ja nå har jeg gjort det store  Smilefjes som blunker nemlig kjøpt meg en rokk. Så nå spinner jeg ull til den store gullmedaljen Forbauset smilefjes 

IMG_4006

Neida, det er nok bare å drømme om enda men jeg prøver så godt jeg kan. Det  er egentlig ikke så mye å skryte av enda men gøy å prøve. Målet er å spinne av ulla til Maila, IMG_3984greier jeg det er jeg fornøyd hvis jeg ikke blir helt spinngalen da Trist fjes

Første forsøk  Smilefjes som blunker

IMG_4018

Etter tre forsøk ser det slik ut………

IMG_4021og slik blir det nå etter flere forsøk. Det er mer jevnere nå men fremdeles ikke fornøyd, kanskje bør det være litt tynnere for det skal jo tvinnes også.IMG_4023

I morgen skal jeg på en butikk på Bryne som selger ull og diverse utstyr til spinning. Var der tidligere og spurte litt om råd og kjøpte ulla som jeg har prøvd nå. Har bare en spole så jeg skulle ta med meg denne så skal de se om de kunne skaffe ett par ekstra til meg. Så kan de sjekke tråden jeg har spunnet og komme med gode råd. Tenker det er for stramt og ujevnt .

Dette henta jeg nettopp på posten så det er alvor dette  Smilefjes som blunkerIMG_4055[1]

Karder, hespetre og etter anbefaling av Nøve så bestlte jeg merinoull  som skal være lettere å spinne.

Nå må jeg slutte av, Farmen begynner Smilefjes

6 kommentarer:

  1. Dette ser lovende ut!!!! Er det ikke moro :)))

    Du burde skaffe deg en god stol også. Det ser ut som om du sitter på en kontorstol med hjul?? Armene bør kvile på armlener i passe høyde, ellers får man vondt både her og der..
    Jeg har ikke prøvd merino sjøl, men alle anbefalte meg å prøve det først. Blir spennende å høre hva du syns. Du trenger nok ikke å karde den, bare dra den ut, liksom. Sikkert mange tips på YouTube. Må nok prøve meg på litt forskjellig fiber jeg også, alt kan jo spinnes!
    Gleder meg til å høre hvordan det går!

    Si ifra når du vil ha angora ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får skaffe meg en annen stol, merker jo at stolen ikke er særlig god. Den triller lett og armlener hadde nok ikke vært så dumt, det har jeg ikke tenkt på.
      Har vært på Bryne i dag og hun synes jeg hadde vært flink :) kanskje litt mye tvinn så det skal jeg rette på. Ellers så kunne de ikke hjelpe meg med spoler for min var helt ulik dem som de hadde. Men vi kjenner en eldre mann som har dreiet litt på hobbybasis tenkte å spørre om han kunne prøve å lage noen til meg.
      Takk for tilbudet, jeg sier ikke nei takk til litt angora etter hvert som jeg får taket på spinningen.

      Slett
    2. Skal sende deg angora etterhvert :)
      Jeg fikk trøbbel med spinninga etter at jeg begynte å tvinne, husker jeg! Jeg tror derfor det kan være en god ide å spinne mye, slik at man får det i hendene, før man begynner å tvinne! Det blir liksom en ny teknikk når alt går "baklengs".
      Veldig viktig å ha lært seg å avpasse farten. Det virker inn på snoen...
      Tenker du gleder deg til å strikke av garnet :))))

      Slett
  2. Du får bare si ifra hvis du trenger mer lys lapphund ull til våren. Kortreist fra Sola. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det vil jeg gjerne :) må bare øve meg litt til ;)
      Så kjekt med lapphund på Sola, hvem er det ? har du blogg ?

      Slett
  3. Så spennende, dette må bli fint og gøy! Lykke til!

    SvarSlett